عایق الاستومری رولی چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

عایق الاستومری رولی چیست؟

امروزه عایق الاستومری کاملا شناخته شده برای متخصصین و مهندسین رشته تاسیسات می باشد و مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان قرار گرفته. اکنون می توان گفت ، اشکال متنوع عایق الاستومری همانند عایق الاستومری رولی، عملکرد بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای در مقایسه با عایق‌های معمولی از خود نشان می دهند و کاربرد خود را در طیف گسترده‌ای از صنایع مانند سیستم های لوله‌کشی، انتقال سیالات و سوخت ها، پارتیشن‌ها و سقف‌ها نشان داده اند. با توجه به این موضوع، استراتژی صنایع برای استفاده از عایق های معمولی اصلاح شده و عایق الاستومری جایگاه خود را در صنعت خیلی خوب پیدا کرده است.

عایق الاستومری چیست؟

عایق های الاستومری مجموعه ای از مواد با خواص پلیمری هستند که در حال حاضر در سرتاسر جهان به عنوان قوی ترین عایق های حرارتی تاسیساتی استفاده می شوند. پیش از این، از پشم شیشه و پشم سنگ و مجموعه ای از حفاظ های از پیش ساخته شده برای عایق کاری تاسیسات ساختمان (کانال های هوا؛ لوله های سرد و گرم؛ خطوط لوله و کانال های موتورخانه ها و… ) استفاده می شد.

عایق الاستومری رولی

یکی از پر استفاده ترین اشکال عایق الاستومری، عایق الاستومری رولی می باشد که مطابق با شرایط آب و هوایی و وضعیت مکانی مورد استفاده قرار می گیرد.خصوصیات عالی عایق الاستومری رولی، همانند نصب آسان و ایمن و قابل استفاده بودن در فضاهای مختلف ساختمان ها باعث شده تا این نوع عایق های جایگزین انواع عایق های سنتی قدیمی شود. 

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی با ساختار سلول بسته، عملکرد بسیار خوبی نسبت به پشم شیشه دارد و مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد که این ویژگی باعث افزایش طول عمر تاسیسات ساختمانی می شود.

عایق الاستومری رولی روکش دار

عایق الاستومری رولی با ویژگی های متفاوت امکانات خوبی را برای عایق کانال ها و لوله های بزرگ فراهم کرده است. این عایق همراه با روکش ها مختلفی مانند: عایق الاستومری پشت چسب دار، عایق الاستومری رولی با روکش آلومینومی، عرضه می شوند که همین امر می تواند اثر بخشی بیشتری را در عایق برای ما به ارمغان بیاورد.

عایق الاستومری رولی یکی از پر استفاده ترین اشکال عایق حرارتی و برودتی است که در صنایع کاربرد های بسیاری دارد. این عایق ساختار سلول بسته ای دارد که آن را در برابر انواع رطوبت، گرما و آلودگی هوا مقاوم می کند. عایق الاستومری رولی وزن سبکی دارد و به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد در عایق کاری سرمایشی و گرمایشی، استفاده می شود.

مزایای عایق الاستومری

کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی استفاده از آن یکی از بهترین مزایای استفاده از انواع مختلف عایق الاستومری است. این عایق ها علاوه بر اینکه در برابر نفوذ بخار آب و خوردگی مقاوم است ضریب انتقال حرارت پایینی نیز دارد. برای نصب این عایق نیاز به هیچ ابزار خاصی نیست و فرآیند نصب به راحتی پیش می رود .نگران خطرناک بودن تماس مستقیم با این عایق نباشید چرا که بر خلاف پشم شیشه تماس مستقیم با این عایق اصلا خطری برایتان ایجاد نمی کند، زیرا با توجه به تحقیقات و ارزیابی های انجام شده توسط متخصصان کسب و کار بر روی اشکال مختلف این عایق ، آنها به این نتیجه رسیده اند که این عایق جزو وسایل دوستدار محیط زیست می باشد و همچنین هیچ گونه حساسیت پوستی یا علائم آلرژی ایجاد نمی کند. علاوه بر این طول عمر عایق های الاستومری بسیار زیاد است و حفظ و نگهداری آن بسیار آسان است.
در ادامه به بررسی انواع عایق الاستومری رولی و مزایای آن ها می پردازیم.

مزایای عایق الاستومری رولی

  • نصب سریع و آسان
  • کاهش هدر رفت انرژی
  • غیر سمی
  • عدم ایجاد بیماری در هنگام تماس مستقیم

انواع عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی ساده

وزن کم و مانع بودن در برابر آب ، ذرات ، باکتری و قارچ ها از ویژگی های مهم عایق الاستومری رولی ساده می باشد. بکارگیری و نگهداری آسان این عایق یکی دیگر مزایای آن می باشد. نوع خاصی از چسب عایق برای نصب عایق الاستومری رولی و یک درزگیر خاص برای پوشاندن اتصالات بین نواحی استفاده می شود.

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

به دلیل وجود عوامل مخرب محیطی در بکارگیری عایق، استفاده از عایق با مقاومت خوب در برابر تغییرات آب و هوایی امری حیاتی است. عایق بدون پوشش را می توان در داخل خانه استفاده کرد، اما عایق روکش دار باید برای محیط های خارج از خانه استفاده شود. روکش آلومینیومی در مقاوم کردن عایق در مقابل انواع نا پایداری های جوی و آب و هوایی نقش بسزایی دارد. انواع مختلف این عایق به اشکال ساده و پشت برچسب دار در بازار وجود دارد

عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی

از عایق الاستومری شانه تخم مرغی بیشتر در مناطق شلوغ و پر سر و صدا استفاده می شود. این عایق ها به دلیل ساختار متخلخل خود هر گونه صدا را در خود جذب می کند و به نوعی صدا ها را می بلعد. ساده، موج دار، چسب دار و بدون چسب انواع مختلف عایق الاستومری رولی شانه تخم مرغی می باشد که شما می توانید هر کدام را به فراخور نیاز خود از میزبان صنعت سفارش دهید.

عایق الاستومری رولی پروتکت بلک

عایق الاستومری با روکش مشکی نوعی عایق حرارتی با ساختاری غیر متخلخل است. از این عایق برای عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع و عایق کاری سطوح با رطوبت بیش از حد و آلودگی هوا استفاده می شود.

عایق الاستومری رولی پشت چسب دار

استفاده از عایق پشت چسب دار به جای عایق های قدیمی موجب صرفه جویی در زمان و همچنین کاهش قیمت عملیاتی عایق کاری می شود.

 نصب عایق های قدیمی به جای عایق پشت چسب دار علاوه بر ایجاد آلرژی های مختلف، زمان بیشتری هم خواهد برد.

کلام آخر

در این مقاله با عایق الاستومری رولی و انواع آن آشنا شدیم. خصوصیت اصلی این عایق آسان بودن نصب و بکارگیری آن می باشد که آن را از عایق های سنتی و قدیمی متمایز می کند. گروه صنعتی میزبان صنعت همواره در تلاش است تا با تحلیل و تحقیق بهترین عایق ها از جمله انواع عایق الاستومری رولی را در اختیار شما قرار دهد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پشتیبان آنلاین میزبان صنعت

اگر در مورد خرید و استفاده از عایق الاستومری - پشم سنگ و یا پشم شیشه سوالی دارید لطفا با ما در میان بگذارید

از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹ 09190640444