مزایا و ویژگی های پشم سنگ چیست؟

6 دلیل انتخاب پشم سنگ

بسیاری از پیمانکاران و صاحبان خانه ها بر عایق پشم سنگ به دلیل مزایای متمایز آن نسبت به عایق های معمولی مانند پشم شیشه اصرار دارند. پشم سنگ مزایای راحتی، عملکرد خوب و ایمنی قابل اعتمادی را ارائه می‌کند و با طول عمر بالا باعث دوام هرچه بیشتر ساختمان می شود. بنابراین در این مقاله می خواهیم ویژگی های پشم سنگ به عنوان عایقی قابل اطمینان را بررسی نماییم با میزبان صنعت همراه باشید …

۱. پشم سنگ مقاوم در برابر آتش

پشم سنگ ساخته شده از سنگ می باشد و نقطه ذوب بالایی دارد، بسیار بالاتر از سایر عایق ها. جالب است بدانید این عایق می تواند دمای تا ۲۱۵۰ درجه فارنهایت را تحمل کند، در حالی که آتش سوزی معمولی خانه در حدود ۱۱۰۰ درجه فارنهایت گرما ایجاد می کند. به همین دلیل، این عایق اساساً به عنوان یک مانع در آتش‌سوزی عمل می‌کند، مانعی که گسترش آتش را در شرایطی که هر ثانیه اهمیت دارد به تأخیر می‌اندازد. در صورت آتش سوزی، عایق پشم سنگ به دود سمی یا گازهای مضر کمک نمی کند و باعث گسترش شعله نمی شود و زمان اضافی ارزشمندی را برای ساکنان یا آتش نشانان فراهم می کند.

۲. پشم سنگ ضد رطوبت

خواص مقاومت در برابر رطوبت عایق پشم سنگ آن را قادر می سازد آب را دفع کند و به ایجاد محیط داخلی امن تری کمک می کند زیرا از پوسیدگی، کپک و رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند. این عایق در صورت قرار گرفتن در معرض آب به سرعت خشک می شود و از نظر ابعادی ثابت می ماند و عملکرد های اصلی خود را از دست نمی دهد.

ویژگی های پشم سنگ
میزبان صنعت وارد کننده عایق های الاستومری و ملزومات پشم سنگ و پشم شیشه

این دوام به این معنی است که می توانید برای عملکرد طولانی مدت به این عایق اعتماد کنید.بر خلاف پشم سنگ برادرش (یعنی پشم شیشه) تمایل دارد تا پس از خیس شدن، آب را در خود حفظ کند، و در نتیجه، می تواند در حفره دیوار فرو بروند و حفره هایی ایجاد کنند که می تواند مقاومت حرارتی را کاهش دهد و منجر به مشکلات جدیدی شود.

۳. از سنگ بازالت ساخته شده است

ماده اصلی سازنده عایق حرارتی پشم سنگ، سنگ بازالت می باشد که حاوی موادی است که اثرات خنثی دارد و از رشد کپک یا قارچ جلوگیری می کند. این ترکیب سنگی نقش مهمی در خاصیت دفع آب این عایق ایفا می کند. علاوه بر این، چگالی بالاتر آن، پایداری ابعادی بهتری را برای نصب آسان‌تر، تناسب بهتر و عملکرد حرارتی قابل اعتماد می‌دهد. این عایق در ابتدا در هاوایی به عنوان یک محصول جانبی طبیعی از فعالیت های آتشفشانی کشف شد. سنگ بازالتی که برای تولید پشم سنگ استفاده می شود منبعی فراوان و تجدیدپذیر است .این عایق دوستدار محیط زیست محسوب می شود زیرا از موادتجدید پذیر تشکیل شده.

۴. آسایش را به حداکثر می رساند

این عایق عملکرد حرارتی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و به راحتی خانه شما در هر آب و هوایی کمک می‌کند. ترکیب منحصر به فرد و ساختار فیبر آن، تناسب خوبی را ایجاد می کند تا از نشت هوای مطبوع به بیرون و نفوذ هوای بیرون به داخل جلوگیری کند.

مزایای پشم سنگ
فضاهای پیشنهادی برای استفاده از پشم سنگ

عایق پشم سنگ با خاصیت حفظ گرمایش و سرمایش ساختمان که دو سوم هزینه ​​انرژی را تشکیل می دهد، می تواند به دستیابی به بهره وری انرژی کمک کند. هنگامی که یک خانه به درستی عایق بندی شود، صاحبان خانه ها می توانند تا ۲۰ میلیون تومان در سال پس انداز کنند! از عایق حرارتی پشم سنگ در دیوارهای خارجی، سقف ها، اتاق زیر شیروانی، فضاهای خزنده، طبقات در معرض دید و زیرزمین استفاده کنید.   

۵. آرامش و سکوت را به حداکثر می رساند

هیچ چیز به اندازه آرامش یک خانه آرام لذت بخش نیست و این دقیقاً همان چیزی است که عایق پشم سنگ به شما ارائه می دهد. یکی از مهم ترین قابلیت های این عایق کاهش صدای محیط است. پشم سنگ به عنوان یک مانع موثر در برابر نویز عمل می کند و باعث کاهش انتقال صدا بین اتاق ها (و بین طبقات در صورت نصب در سقف)، می شود و به ایجاد محیطی با سر و صدای کمتر و آرامش بخش تر کمک می کند.

استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی – صوتی

پشم سنگ جاذب انواع صدا های مزاحم ناشی از ضربه،صدای قدم زدن ، به هم خوردن درها و صدا هایی که از حرکات مبلمان ایجاد می شوند، می باشد. این عایق صوتی همچنین با نویزهای موجود در هوا مانند موسیقی، حرف زدن افراد و صدای ترافیک به خوبی مقابله می کند. پشم سنگ با ارائه عایق صوتی استثنایی حتی در برابر محدوده های فرکانس پایین نیز بسیار خوب عمل می کند و اغلب انتخاب استودیوهای حرفه ای ضبط است. برای داشتن اتاق خواب هایی آرام تر نیز می توانید روی این عایق حساب کنید.

۶. پشم سنگ دوستدار محیط زیست

عایق پشم سنگ و فرآیندهای تولید آن کاملا سازگار با محیط زیست می باشد. عایق پشم سنگ حاوی مواد بازیافتی زیادی است و فاقد CFC و HCFC می باشد. آنها همچنین از معدود محصولات ساختمانی هستند که می توانند انرژی مصرف شده در فرآیند تولید خود را بازیابی کنند. زیرا این عایق می تواند مصرف انرژی و وابستگی به سوخت های فسیلی را کاهش دهد و در نتیجه انتشار مضر CO ۲ را کاهش می دهد. پشم سنگ میزبان صنعت به عنوان یک محصول برتر ساختمان سبز، سختگیرانه ترین گواهینامه GRENGUARD را برای کیفیت هوای داخلی دریافت کرده است.و بنابراین این عایق کاملا یک دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

کلام آخر

در این مقاله با مزایا و ویژگی های پشم سنگ آشنا شدیم. همانطور که گفتیم این عایق عملکرد بسیار عالی در بخش کاهش صدای محیط ساختمانی دارد و می تواند در ایجاد دمای مطبوع داخلی و کاهش مصرف انرژی و هزینه های ساختمان به شما کمک کند.

منبع:www.onthehouse.com

۵/۵ - (۲ امتیاز)

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پشتیبان آنلاین میزبان صنعت

اگر در مورد خرید و استفاده از عایق الاستومری - پشم سنگ و یا پشم شیشه سوالی دارید لطفا با ما در میان بگذارید

از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹ 09190640444