۴ مورد از بهترین عایق صدا که صداها را می بلعد!

بهترین عایق صدا

بهترین عایق صدا یکی از اجزای مهم هر ساختمان در دنیای امروز است و می توان آن را به عنوان مانعی مقاوم در برابر انتقال سر و صدا های محیط اطراف در نظر گرفت اکنون ساختمان های زیادی در سطح شهر ها چه مسکونی و چه تجاری مجهز به این عایق ها هستند که استانداردهای لازم برای جلوگیری از سر و صدا در ساخت آن ها برآورده شده است.در ساخت و سازهای اخیر به دلیل افزایش حجم آلودگی صوتی، ساختمان سازان و پیمانکاران سعی می کنند از عایق صوتی استفاده کنند تا از ورود هر گونه صدا یا آلودگی صوتی به درون ساختمان ها جلوگیری کنند.

ویژگی های بهترین عایق صدا چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که بهترین عایق صوتی باید حتما دارا باشد داشتن دانسیته مناسب است چون اگر عایق صوتی دانسیته مناسبی نداشته باشد اصلا نمیتواند نقش کاهنده و جاذب بودن صدا را بازی کند.یک رویکرد این است که شما با توجه به مکان مورد نظر عایق مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید. مثلا برای جلوگیری از انتقال صدا بین واحد های آپارتمانی که از انتقال سر و صدای مکالمات روزمره تلفنی و …. رنج میبرند از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده کنید.این عایق به صورت رولی در بازار موجود است و می تواند آرامش را برای ساکنان آپارتمان هایی که اتاق هایشان دیوار به دیوار است فراهم کند.

بهترین عایق های صدا کدام اند؟

پشم سنگ

پشم سنگ یک عایق صوتی، عایق حرارتی و ضد آتش است که از نوعی سنگ آتشین به نام بازالت تولید می شود که بازالت بازمانده فعالیت آتشفشانی است.پشم سنگ ماده ای غیر هادی است و هدایت الکتریکی آن صفر است. این ماده ضد آلرژی است و به انسان آسیبی نمی رساند. علاوه بر این، وزن این عایق سبک است و بار اضافی بر روی ساختمان اضافه نمی کند.در تولید پشم سنگ از مواد شیمیایی استفاده نمی شود،

دوام و طول عمر این عایق زیاد است و مواد شیمیایی بر آن تأثیری نمی گذارد. این عنصر به دلیل ویژگی هایش یکی از بهترین عایق های صوتی است.

پشم شیشه

این ماده از قدیم الایام مورد استفاده بوده و یکی از قدیمی ترین عایق ها است. برای تولید این عایق،شیشه را ذوب کرده و سپس آن را به الیاف ریز دانه تبدیل می کنند.پشم شیشه یک حالت فیبر و الیاف مانند دارد و هوا را در داخل خود مسدود می کند و حالت کششی ایجاد می کند. این ویژگی پشم شیشه باعث شده تا این عایق به عنوان عایق صوت نیز استفاده شود.این عایق علاوه بر اینکه عایق صداست عایق گرمایی خوبی هم هست و مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد و با ایجاد تعادل در گرمایش و سرمایش محیطاجازه از دست دادن انرژی را به محیط نمی دهد

عایق الاستومری

عایق elastomeric یا الاستومتری مانع خوبی برای سر و صدا ،گرما، سرما و بخار آب می باشد.عایق الاستومری وزن پایینی دارد و به دلیل انعطاف پذیری زیاد برای جداسازی انواع تأسیسات ساختمانی،مجرای هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و خنک کننده و صنعت خودروسازی استفاده می شوند.

عایق صوتی شانه تخم مرغی

عایق الاستومری شانه تخم مرغی در واقع نوعی فوم اسفنجی می باشد که اغلب برای عایق کردن سقف ها، دیوارها و درهای پشت استودیوها، کارخانه های صنعتی، سینماها،و مکان های ضبط صدا استفاده می شوند. این فوم ها می توانند طیف گسترده ای از صدای فرکانس بالا را جذب کنند و از بازگشت صدا جلوگیری کنند.شکل ظاهری عایق الاستومری شانه تخم مرغی آن ها را منحصر به فرد کرده و بهترین جاذب صدا را تشکیل داده است .

نصب آسان،وزن کم، قیمت مناسب، زیبایی مطلوب، عملکرد بالا و جذب صدا از برجسته ترین ویژگی های این محصول است که آن را به گزینه ای مناسب و اقتصادی برای مصرف کنندگان تبدیل می کند. ساختار شش ضلعی شانه تخم مرغی این عایق کارایی آن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد و منجر به کاهش صدا می شود. علاوه بر این، این عایق ساختار سلولی بسته ای دارد و بنابراین علاوه بر عایق صدا، نقش عایق گرما و سرما را نیز ایفا می کند..

چسباندن عایق صوتی شانه تخم مرغی

این فوم مجهز به چسب است و نیازی به چسب برای اتصال به محل مورد نظر ندارد و به راحتی می توان از آن برای انواع سطوح گچ، شیشه، چوب و فلز استفاده کرد.

راهنمای خرید عایق ضد صدا

برای این که بفهمیم دقیقا کدام عایق صوتی دقیقا مورد نیاز ما است نیاز به مشاوره داریم. برای این کار شما می توانید با کارشناسان و مشاوران میزبان صنعت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید تا بفهمید کدام نوع عایق صوتی به بهترین وجه برای شما مناسب است.

مواد عایق صوت

همانطور که دیدیم عایق های ساختار های متفاوتی دارند، بعضی از آن ها سلول باز و بعضی سلول بسته هستند . بنابراین یکی از مهم ترین نکات در انتخاب بهترین عایق صدا، خواص و ویژگی های ماده ای است که عایق با آن درست شده. برای کاهش صدا در محیط باید از عایق هایی استفاده کنید که ساختار بسته دارند، چرا که این عایق ها مانع از عبور صدا به داخل و خارج ساختمان می شوند.

چگالی عایق صوتی

دانسیته نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد تا عایق بتواند به درستی عمل و صدا ها را جذب نماید کند.

مقاومت در برابر رطوبت

هیچ تفاوتی در عملکرد عایق های صوتی وقتی با آب برخورد میکنند رخ نمی دهد و با خیال راحت می توانید از آن ها حتی در محیط های نمناک استفاده نمایید

قیمت عایق صوتی

به طور کلی می توان گفت قیمت عایق صوتی به فاکتور های زیادی بستگی دارد . برای دریافت قیمت روز انواع عایق های صوتی با مشاورین میزبان صنعت تماس بگیرید. تلفن : ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹

آخرین کلام

خب همانطور که دیدید در این محتوا انواع عایق های صوتی بررسی شد و نکات و ویژگی های ذاتی هر کدام از آن ها نیز ذکر شد..عایق صوتی مانعی جدی در برابر صدا می باشد و می تواند محیط زندگی یا محل کار شما را به محیطی کاملا ساکت و آرامش بخش تبدیل کند

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۶ دیدگاه

  • سلام
    خسته نباشید
    برای عایق کاری صوتی تالار چه نوع عایق الاستومری و با چه ضخامتی مناسب هستش؟
    برای عایق بندی بهتر، چه مواردی رو باید رعایت کنیم؟

  • سلام
    عایق الاستومری تخم مرغی، برای عایق کاری صوتی مناسب هستش؟
    تا چه میزان می تواند از ورود و خروج صدا جلوگیری کند؟

  • سلام خسته نباشید
    آیا پشم شیشه عایق صوتی را میتوان در عایق کاری صوتی لوله های کارگاهی، سقف کارگاه، دیوار های کارگاه و کف آن استفاده کرد؟
    آیا برای عایق صوتی صنعتی محوطه کارگاه، میتوان روی عایق صوتی پشم سنگ حساب کرد؟

  • سلام
    وقت بخیر
    چرا از عایق الاستومری تخم مرغی در جعبه های میکروفون استفاده میکنند؟ آیا عایق الاستومری تخم مرغی تاثیری در افزایش طول عمر تجهیزات صوتی دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پشتیبان آنلاین میزبان صنعت

اگر در مورد خرید و استفاده از عایق الاستومری - پشم سنگ و یا پشم شیشه سوالی دارید لطفا با ما در میان بگذارید

از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹ 09190640444