عایق الاستومری پتویی، عایقی پیشرو در صنعت ساختمان

عایق الاستومری پتویی

یکی از بهترین و کارآمد ترین روش های صرفه جویی انرژی در صنعت، عایق کاری می باشد و برای عایق کاری یکی از بهترین عایق ها عایق پتویی می باشد .عایق پتویی که با اسامی عایق الاستومری پتویی ، عایق صفحه ای ، فوم الاستومری و عایق رولی هم شناخته می شود در واقع یک عایق سبک و با انعطاف پذیری بالا می باشد. عایق پتویی برای عایق کاری لوله های گرم و سرد، کانال یا تجهیزات طراحی می شوند. عایق های پتویی در اندازه ها و ضخامت های مختلفی در بازار وجود دارند. ساختار سلول بسته و مواد قوی این نوع عایق الاستومری آن را به یک عایق فوق العاده موثر و عالی در صنعت ساختمان تبدیل کرده.

برای خرید عایق الاستومری پتویی با شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹ تماس بگیرید.

کاربرد عایق پتویی

این عایق برای به تاخیر انداختن و جلوگیری از گرمای بیش از حد و ایجاد کنداسیون در لوله های عمودی آب سرد، آب سرد کن ها و خطوط خنک کننده استفاده می شود.

همچنین به طور موثر جریان گرما را از لوله های آب گرم، سیستم های گرمایشی و لوله کشی های دو دمایی کاهش می دهد. ورق های عایق پتویی برای عایق کاری لوله های بزرگ، چیلرها، مخازن و تانک ها استفاده می شود. این عایق ها می توانند در دمای (۷۰-) تا (+۱۲۵) درجه سانتی گراد به خوبی فعالیت کنند. عایق الاستومری برای نصب در زمین، زیرزمین، داخل و خارج ساختمان ها مناسب می باشند و هیچ عملیات حفاظتی نهایی مورد نیاز نیست.

عایق پتویی میزبان صنعت به دلیل داشتن خواصی چون مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش و راندمان حرارتی بالاتر برای سیستم های لوله کشی خورشیدی انتخاب بسیار خوبی می باشد . همچنین این عایق با داشتن خاصیت عدم خوردگی در استفاده برای لوله های مسی نیز انتخاب فوق العاده ای است

ویژگی های یک عایق الاستومری پتویی خوب

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

این ویژگی عایق پتویی ما را قادر می سازد تا از این عایق ها در لوله و کانال هایی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند  خیلی راحت استفاده کنیم

مقاومت در برابر بخار مرطوب

ساختار سلولی منحصر به فرد این عایق به طور موثر جریان بخار مرطوب را به تاخیر می اندازد. عایق پتویی به عنوان یک بازدارنده بخار با نرخ انتقال پایین در نظر گرفته می شود. در شرایط عملیاتی معمولی، این عایق ها نیازی به حفاظت از سد بخار ندارند. هنگامی که در شرایط دمای بسیار پایین با شرایط رطوبت بسیار بالا استفاده شوند، ممکن است به یک مانع بخار اضافی نیاز باشد.

چند منظوره

این نوع عایق پتویی برای لوله کشی گرمایش، خنک کننده خورشیدی و لوله کشی های تامین آب استفاده می شود و میتوان گفت که این محصول برای همه سیستم های کاربرد دارد.

سهولت نصب

این نوع عایق با داشتن قابلیت نصب آسان به هیچ وجه هزینه خاصی را جهت نصب بر دوش کارفرما نمی اندازد

سوراخ شدن عایق

فوم الاستومری یا همان عایق پتویی حتی اگر سوراخ شود قسمت آسیب دیده همچنین در برابر جذب رطوبت و رشد قارچ مقاوم است. ساختار سلول بسته یکی از ویژگی های عایق الاستومری است که امکان جذب آب را از این عایق میگیرد. بنابراین عایق پتویی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت نیازی به پوشش خاصی ندارد. 

همچنین، اگر نیاز به مقابله بیشتر با رشد قارچ دارید، تمیز کردن این عایق بسیار آسان است. همانطور که گفتیم این نوع عایق از سلول های بسته تشکیل شده است و در فضای بسته سلول ها با گاز نیتروژن پر شده است. از دیگر خواص و مزایای عایق الاستومری می توان به عدم وجود گازهای CFC و HCFC در ساختار آن اشاره کرد.

برای خرید عایق الاستومری پتویی با شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹ تماس بگیرید.

انواع عایق پتویی

این نوع عایق در انواع مختلفی عرضه می شود که ما در اینجا به ۲ نوع رایج آن اشاره کردیم

عایق پتویی با روکش آلومینیومی

عایق پتویی برای استفاده در فضای داخلی به هیچ پوشش یا روکشی نیاز ندارد. با این حال، برای استفاده در فضای باز، استفاده از یک لایه پوششی مانند آلومینیوم (در ضخامت های مختلف) برای محافظت بیشتر در برابر عوامل جوی، شوک های مکانیکی و بالاتر رفتن عمر مفید عایق پتویی توصیه می شود.

این لایه آلومینیومی عایق که یک لایه پلیمری آن را تقویت می کند، با ضخامت های ۱۳۰، ۱۷۰ و ۲۳۰ میکرون ارائه می شود. در بعضی از پروژه های ساختمانی، ورق های آلومینیومی با ضخامت ۵۰۰ و ۷۰۰ میکرون یا ۱ میلی متر برای محافظت بیشتر از عایق استفاده می شود.

عایق پتویی پشت چسب دار

عایق پتویی می تواند به صورت پشت چسب دار هم ارائه شود. در این نوع عایق، لایه ای از چسب به پشت عایق و برای چسباندن عایق پتویی به سطوح چسبانده می شود. 

برای نصب این عایق به سادگی و مانند برچسب لایه کاغذی محافظ چسب را جدا کرده و به آسانی عایق الاستومری را به سطح مورد نظر بچسبانید.

نکات نصب و اجرای عایق چسب پشت پتویی

همانطور که گفتیم نصب و اجرای عایق پشت چسب دار (به دلیل خاصیت چسبندگی آن) بسیار ساده است و باعث صرفه جویی در زمان، هزینه ها و نیروی انسانی می شود .

قبل از چسباندن عایق به سطوح، ابتدا باید ناحیه مورد نظر را کاملاً از گرد و غبار تمیز کنید، سپس عایق را نصب و اجرا کنید.همچنین از چسب مایع مخصوصی برای چسباندن عایق نیز استفاده می شود. این نوع چسب در قوطی های ۱ و ۴ لیتری موجود است و چسبندگی بسیار عالی دارد.

برای پوشاندن اتصالات عایق الاستومری روی لوله ها، کانال های گالوانیزه، کلکتورها و … می توان از سه نوع نوار آب بندی مخصوص عایق الاستومری استفاده کرد. در ادامه خلاصه این مقاله را بخوانید.

سخن پایانی

عایق الاستومری پتویی یا Insulation blanket با خواص منحصر به فرد خود مشکلات بسیاری را از سازندگان، معماران و مدیران تاسیسات حل می کند. مثلا جلوگیری از هدر رفتن انرژی از طریق لوله های آب سرد و گرم یکی از بهترین ویژگی های عایق الاستومری است. عایق الاستومری علاوه بر عایق کردن این لوله ها می تواند نقش موثری در جلوگیری از آتش سوزی آنها داشته باشد. زیرا انسجام بالای اجزا در عایق الاستومری می تواند از نفوذ گرما و آتش به لوله ها یا فضاهای نصب جلوگیری کند.
به همین دلیل است که معماران و مدیران تاسیسات سعی می کنند در ساخت فضاهای مختلف از عایق الاستومری نهایت استفاده را ببرند. به این ترتیب با یک بار هزینه برای عایق الاستومری از هزینه های آتی ناشی از عدم عایق الاستومری ساختمان جلوگیری کنید.

برای خرید عایق الاستومری پتویی با شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹ تماس بگیرید.

۴.۹/۵ - (۷ امتیاز)

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پاسخگوی آنلاین میزبان صنعت
پشتیبان آنلاین میزبان صنعت

اگر در مورد خرید و استفاده از عایق الاستومری - پشم سنگ و یا پشم شیشه سوالی دارید لطفا با ما در میان بگذارید

از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

۰۲۱۹۱۰۰۶۶۶۹ 09190640444